چرا طراحی لوگو مهم است؟

شرکت ها ، سازمان ها ، نهاد ها  و ارگان های مختلف برای شناساندن و ماندگار ساختن خود از نمادی به عنوان برند یا لوگو استفاده می کنند که امروزه در دنیای مدرن این برند سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. با پیشرغت علم ، بشر به این نتیجه رسید که تصویر یا نماد سازی می تواند ماندگاری بیشتری  در ذهن مخاطب نسبت به یک نوشته ی معمولی داشته باشد. حال اگر این نماد با خلاقیت نیز همراه باشد چه بسا تاثیر بیشتری در ماندگاری خود و طول عمر اعتبار آن سازمان یا نهاد داشته باشد. یک لوگوی خوب باید ساده و خلاقانه باشد تا به هدف خود نزدیک تر شود. لوگوی ساده زودتر و بهتر در ذهن مخاطب جای می گیرد و روند فراموشی آن به مراتب سخت تر است. ساده بودن به این مفهوم نیست که دستمان را در خلافیت بسته نگه داریم بلکه می توانیم خلاقیتمان را در قالب یک لوگوی ساده به نمایش بگذاریم تا به اعتبار آن لوگو بیافزاییم که این کار آسانی نیست! در میان برندهای معروف جهانی آن برندی اعتبار و شهره ی بیشتری دارد که لوگویی ساده و در عین حال خلاق و همچنین متناسب با فعالیت خود داشته باشد. حال در این میان یک سری سازمان ها و شرکت ها از نماد های مفهومی استفاده می کنند که تاثیر این لوگوها به مراتب از لوگوهای تصویری و نوشتاری ( لوگوتایپ ) بیشتر است ( مثل استفاده از سر اسب در لوگوی ایران خودرو که به سرعت آن اشاره دارد یا استفاده از تصویر شیر برای برند پژو که قدرت موتور خود را به قدرت شیر تشبیه کرده است ). شرکت یا نهادی بهتر و زودتر در ذهن مخاطب جای باز می کند که برند آن بتواند فعالبتش را به نمابش بگذارد ( مانند شرکت بی ام دبلیو که اوایل تولید کننده ی هلی کوپتر های بسیار قوی بود و برند آن پره های هلی کوپتر را نمایش می دهد که از زاویه بالا دیده شده است و بسیار متناسب و نمابش دهنده ی فعالیت خود بود که البته بخاطر شناخته شدن با این برند همچنان از آن برای خودروهای خود نیز استفاده می کند ). یک سری برند ها بواسطه ی مدت زمان تاسیس آن سازمان تا به امروز یا همچنین کم بودن جای آن حرفه در دنیا ( نوآوری و کارآفرینی ) ماندگار شده اند ( مانند برند ریکا که امروزه حتی به مایع های ظرفشویی با برنده های دیگر نیز به اشتباه ریکا گفته می شود در حالی که از نظر خلاقیت برند قابل قبولی نیست و چون با همین اسم و رسم شناخته شده است امکان تغییر آن از نظر ظاهری مشکل ایجاد می کند چون اعتماد مردم را به شک می اندازد ). پس یک برند خوب علاوه بر ماندگار سازی شما در ذهن مخاطبانتان می تواند فعالیت شما را نیز به روش مستقیم یا غیرمستقیم معرفی کند در نتیجه لازم است طراحی آن بسیار دقیق ، حساب شده و خلاق باشد. تیم ستاشه دیزاین با در نظر گرفتن تمام این موارد ( اعم از خلاقیت ، سادگی ، نمایش نوع فعالیت و… ) سعی بر این دارد برند شما را جهانی کند و به سادگی پروسه ی ماندگار سازی شمارا سهل تر کند.

شعار ما : لوگوی شما اعتبار شماست. طراحی اعتبار خود را به ما بسپارید.

چرا باید لوگو داشته باشیم؟,چرا لوگو,چرا باید لوگو داشته باشیمچرا باید لوگو داشته باشیم

همین حالا وقت طراحی لوگو نیست؟!

طراحی لوگو