به نظر شما چه ویژگی‌هایی باعث شده است که بگوییم این لوگوحرفه‌ایی است  ؟ در این مقاله قصد داریم  ببینیم چه تفاوت‌هایی بین لوگو حرفه‌ایی و معمولی وجود دارد ، شما با استفاده از لوگو می‌توانید به کسب و کارتان اعتبار بخشید، برندتان را در جهان معرفی کنید ، باعث جذب مشتریان بشوید اما در بعضی از مواقع ارم هیچ تاثیری در کسب و کارتان ندارد و فقط به عنوان یک طرح ساده دیده می‌شود .

تمامی ارم ها تصویر ، نوشته یا ترکیبی از این دو هستند و با دیدن هر کدام یک حس و مفهوم متفاوت انتقال داده می‌شود که همه‌ی آنها سعی می‌کنند باعث جذب مشتریان شوند .

لوگو معمولی

لوگو معمولی بعضی از لوگوها در طراحی اولیه بسیار زیبا هستند اما هیچ‌گاه بروز رسانی نمی‌شوند و با گذشت سال‌ها به همان شکل باقی خواهند ماند که در بعضی لوگو ، طراحی به گونه‌ایی می‌باشد که با گذر زمان نیاز به بروزرسانی دارد اما در بعضی مواقع با بروزرسانی لوگو انقدر ارم را شلوغ می‌کند که سادگی را از دست می‌دهدو دیگر یک آرم حرفه‌ایی محسوب نمی‌شود ، یا در لوگو از رنگی استفاده می‌شود که فقط زیبایی دارد اما دلیلی برای به کار بردن این رنگ وجود ندارد در واقع تمام مراحل طراحی آرم باید با آگاهی طراحی شود .

ویژگی لوگوحرفه‌ایی

اگر می‌خواهید یک لوگوحرفه‌ایی ومنحصر به فردی را داشته باشید باید یک طراح حرفه‌‍ایی باشید یا طراحی آرم شرکت خود را به یک طراح منحصر به فرد بسپارید زیرا یک طراح تمامی اصول طراحی لوگو را می‌داند و تمام تلاشش را برای یک طراحی حرفه‌ایی به کار می‌گیرد ، یک لوگوحرفه‌ایی باید دارای یک سری ویژگی‌ها باشد تا باعث موفقیت و جذب کاربران شود که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید :

طراحی یک لوگو خلاق

آرم حرفه‌ایی شما باید منحصر به فرد و تک باشد ، از طرح تکراری استفاده نشده باشد ، آرم شما به موضوع برند تجاری مربوط باشد در واقع معرف کسب وکارتان باشد ، در ذهن‌ها ماندگار باشد ، باعث جلب توجه بشود و بتواند با مشتریان محصولات شما ارتباط برقرار کند.

لوگوحرفه‌ایی ساده

یک آرم حرفه‌ایی باید ساده باشد ، اکثریت افراد از شلوغی گریزان هستند ، در واقع شلوغی کار باعث سردرگمی می‌شود و نمی‌تواند کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند ، یکی از نقاط قوت در طراحی لوگو استفاده از اشکال هندسی است زیرا اکثر کاربران اشکال هندشی را می‌شناسند و به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

استفاده درست از رنگ‌ها

یکی از نکات مهم در طراحی لوگوحرفه‌ایی رنگ شناسی است که هر رنگ بیانگر یک مفهوم می‌باشد که با توجه به مفهوم آن وزیبایی که به طرح می‌بخشد استفاده می‌شود ، شایان به ذکر است که در طراحی لوگو از یک یا دو رنگ استفاده کنید و زیاد فضا را با رنگ‌های مختلف شلوغ نکنید ، اگر به تاریخچه لوگوهای معروف دنیا نگاهی بیاندازیم اکثر آنها تک رنگ یا دو رنگ هستند به عنوان مثال لوگو پپسی که از رنگ آبی استفاده کرده است .

قابلیت انعطاف پذیری در آرم حرفه‌ایی

یک لوگو باید انعطاف پذیر باشد این بدین معنا می‌باشد که این آرم حرفه‌ایی در هر جایی که جای گرفت در هر سایت یا …… بتواند زیبا و منحصر به فرد باشد ، جایگاه خود را حفظ کند اگر قرار به تغییر اندازه است با یک تغییر اندازه ساده با مشکل رو به رو نشود ، با بزرگ شدن کیفیت خود را از دست ندهد وبا زیبایی و جذابیتی که دارد کاربران بسیاری را جذب کند .

لوگوحرفه‌ایی ، آرم‌ حرفه‌ایی
لوگوحرفه‌ایی

جمع‌بندی

همانگونه که متوجه شدید اگر اصول طراحی آرم را رعایت کنیم دیگر یک لوگو معمولی نداریم بلکه یک آرم حرفه‌ایی با طراحی فوق‌العاده منحصر به فرد را داریم که این لوگو قادر خواهد شرکت و سازمان شما را در جهان معرفی کند و پرچمش را بالا ببرد ، شایان به ذکر است که تمام اصول در هنگام طراحی یک لوگو باید رعایت شود به عنوان مثال اگر لوگو ساده باشد اما با رنگ بندی طرح را شلوغ کرده باشید این طرح دیگر ساده به نظر نمی‌آید و در ذهن مخاطب بسیار شلوغ می‌باشد ، پس طراحی لوگو شرکت‌تان را دست کم نگیرید و آن را به یک طراح حرفه‌ایی بسپارید ، لوگویی را که طراحی کنید با این هدف طراحی کنید که قرار است شما را در جهان مشهور کند نه یک طرح ساده برای اینکه فقط یک لوگو داشته باشید ، شما باید یک آرم حرفه‌ایی داشته باشید.

کاربران عزیز وبسایت ستاشه ‌دیزاین برای طراحی یک لوگو حرفه‌ایی کلیک کنید .