سلام فراتر از طراحی لوگو موضوع امروز مقاله ستاشه دیزاین است.

منظور از فراتر از طراحی لوگو چیست؟؟

در کار برندینگ تنها داشتن یک لوگو کافی نیست و شما باید باقی خصوصیات را که قرار از در مقاله فراتر از طراحی لوگو ذکر کنیم داشته باشید.

برندینگ

همانطور که در مقالات قبلی بهش اشاره کردیم روند اجرای پروژه طراحی لوگو با بسته به عناصری نظیر رنگ سبک فونت به نام نوشته ترکیب رنگها و از این عناصر است.

از این رو با توجه و با در نظر گرفتن خصوصیات ذکر شده برای یک لوگوی ماندگار مشتری به هدف خود برای ساخت یک هویت بصری میرسد.

از دیدگاه طراحان راه ها و چیزهایی است که مردم با دیدن آن سازمان یا محصولی را می شناسند ازینرواین‌رو هویت بصری به ساده ترین شکل خود با نشانه و استانداردهای بصری تعریف شده با آن به وجود می آید و نمایان شدن آن بر روی مجموعه اوراق اداری تابلو ها و بسته بندی محصول یا خدمات سازمان حداقل برنامه ای است که می توان برای ایجاد هویت جامع بصری یک سازمان طراحی کرد.

روشن است که طراحی مجموعه اوراق اداری یا سیستمی برای علائم و تابلوها یا دسته بندی های خود موارد مستقلی در طراحی اند ولی در عین حال بدون در دست داشتن تعریف نشانه و تعریف دقیق ویژگی های بصری آن را به همراه عناصر همراهش طراحی موارد دیگر با هدف ایجاد هویت بصری تقریباً ناممکن است البته تنها با طراحی نشانه به هویت جامعه پذیری سازمانی دست نمی‌یابیم زیرا طراحی هویت جامع موضوعی بسیار گسترده است.

برندینگ,برند,طراحی لوگو,تجارت الکترونیک,هویت بصری,طراحی لوگو

طراحی هویت جامع بستری از سازمانی به کارگیری دقیق استانداردهای یکسان بصری در تمام مواردی است که سازمان محصول یا خدمات به کمک آن دیده می شود به کار بردن پالت یا مجموعه رنگ های مشخص شده برای سازمان فونتهای معین برای نامه نگاری اطلاع رسانی و تبلیغات سبک صفحه آرایی و نگارش بسته‌بندی‌ها وسایل نقلیه تابلوها و علائم در فضاهای داخلی و بیرونی و فضاهای مجازی و اینترنتی سازمان مبلمان لباس یا یونیفرم و غیره مواردی است که هویت بصری یا چهره سازمان را باید در آن مشاهده کرد و تیم طراحی به تدریج به آن شکل می‌دهد.

ایجاد هویت بصری با طراحی نشانه شروع می شود نشانه با استانداردهای دقیق و تعریف شده و بصری خود در طراحی هویت جامعه بصری نقش مرکزی دارد و عناصر کلیدی و بنیادی در این کار است هرچند در بسیاری از موارد سازمان به عناصر بصری دیگری نیز نیاز دارد ولی بهتر است همگی به نوع متناسب قاصدک و استانداردهای نشانه طراحی شوند.

برندینگ,برند,طراحی لوگو,تجارت الکترونیک,هویت بصری,طراحی لوگو

چون نشانه به عنوان امضای سازمانی عنصر بصری موثر و نیرومندی است که سایر ارکان سازمان محصول یا خدماتش را به هم پیوند می دهد.

طراحی هویت جامعه بصری یک سازمان محصول یا خدمات طی روند چند مرحله ای به نتیجه میرسد.

اول آنکه بهتر است مدیریت یک سازمان برای معرفی خود محصول یا خدمات از استراتژی معینی را پیش بینی و انتخاب کرده باشد دوم آن که درباره بازار تحقیق کند و گزارش مستندی درباره آن به دست آورد و آن را در اختیار طراح گرافیک یا گروه طراحان قرار دهد پس از این دو مرحله است که می توان طراحی هویت جامعه بشری را به شیوه برنامه‌ریزی شده و تا حدودی واقع‌بینانه با محوریت نشانه شروع کرد.

اما برای شروع موفقیت و برند شدن کافیست کلیک کنید 🙂


منبع: کتاب مبادی کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری طراحی نشانه اثر آقای مسعود سپهر

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید